vrijdag 31 oktober 2008

Nieuw winter testrondje

Om de vorm testen te testen wordt bij groep 5 gebruik gemaakt van een testrondje. Er zijn er twee. In de zomermaanden lopen we, zolang het daglicht het toe laat, een rondje van 3,4 km. op een stukje hei (onverhard). In het donker zijn we veroordeeld tot een stuk asfalt. De afgelopen twee jaar liepen we op het fietspad langs de Apeldoornseweg (A50). Niet tot ieders tevredenheid: te eenzijdig, saai, heen en terug zelfde parcours. Naarstig werd er gezocht naar een alternatief. Er werd een heuse prijsvraag (zonder prijs?) uitgeschreven. Wie had een goed idee? Randvoorwaarden: verkeersveilig; verlicht; ca. 3,5 km. lang. Stefan heeft als enige een idee ingebracht. Dit werd donderdag in de praktijk getest. De start op de Schelmseweg bij het viaduct, richting Rozendaal. Bij kruising naar rechts ri. Arnhem, onder viaduct (A12) door en rechtaf de Molslaan naar boven (pittige klim). De finish aan het eind van de Molslaan. Ik begon gecontroleerd, even aftastend (had s'nachts kramp in de kuit gehad en mijn rechterbovenbeen voelde ook niet optimaal). Naar mate het vorderde begon ik in mijn ritme te komen, het ging al sneller. Steeds met Kees in het vizier zo'n 30 meter voor me. Kees als mijn baken in de duisternis, want donker was het. De lantaarns brandden niet (bezuiniging van gemeente in deze financieel onzekere tijden?) en dat zorgde voor slechte oriƫntatie met gevolg: 'slingeren en vaart minderen'. Terugkomend in het licht begon de klim naar boven, werd het toch nog behoorlijk zwaar. Mijn eindtijd, tevens PPR: 15 min. 43 sec. over 3,6 km. Conclusie: leuke ronde om te lopen als de lantaarns aan zijn.

Geen opmerkingen: