maandag 14 januari 2013

Egmond Halve Marathon 2013

PWN Egmond Halve Marathon 2013 | Uitslag Wim van der Linden

Vantevoren weet je nooit wat je moet verwachten in Egmond. Dat is ook wel het mooie aan deze wedstrijd. Vorig jaar hele gunstige omstandigheden (en een mooie tijd 1.37), dit jaar was het ook niet slecht. Een zonnetje en om het vriespunt. Al was het strand iets minder goed te belopen. Ik weet niet meer hoe we het voor elkaar hebben gekregen, maar een startplek bij de wedstrijdlopers was wel heel fijn. Veel minder druk, en om ons heen lopers die ongeveer hetzelfde tempo liepen. Jan en ik startten samen, maar in het dorp liep ik al snel bij Jan weg. Ik pakte gewoon weer mijn eigen tempo. Op het strand liep ik best lekker, af en toe genietend van de prachtige omgeving in het mooie (zon)licht. Maar na een paar kilometer zand (meestal hard, maar niet altijd) wordt het toch wel zwaar. Dan bij Castricum de duinen in. Bovenaan de strandopgang (of afgang?) buiten adem, even bijkomen. Door de duinen op de harde ondergrond wilde ik niet te hard gaan, wilde vooral lekker blijven lopen en power over houden voor de 9 kilometer terug naar Egmond. De hamstrings lieten zich voelen, maar het weerhield me niet om een lekker tempo te blijven draaien, tussen 12,5 en 13 k/u. Soms er overheen, maar ik wilde niet te overmoedig worden. De Bloedweg ging best makkelijk, een loper op blote voeten trok de aandacht van de toeschouwers. Lang dacht ik onder de 1.40 te kunnen finishen, maar helaas. Ook de versnelling in de laatste kilometer (mooi dat ik dat kon) hielp niet. Eindtijd 1.40.25. Daar ben ik best tevreden mee, toch weer 2 minuten sneller dan de 3e KDL, maar vooral lekker gelopen en geen moment echt moeilijk gehad. Een mooie editie van Egmond!

Geen opmerkingen: