zaterdag 5 februari 2011

Midwinter marathon 2011

Vaste prik zo'n beetje, de Asselronde (27,5 km) tijdens de Midwinter marathon in Apeldoorn. Ik vind het een heel mooie loop, door de buitengebieden van Apeldoorn, over de Veluwe. In de laatste jaren alle weertypen al meegemaakt, regen, kou, wind. Wat zal deze (voor mij vierde) editie gaan brengen? Weeronline geeft de zondag in Apeldoorn een '6-je': 10 graden, kans op een bui en windkracht 4 uit het zuidwesten. Niet zo slecht, korte broekenweer, maar die wind ben ik niet blij mee. Ik ben een slechte windloper, laat anderen meestal profiteren van mijn kopwerk. Moet ik dus anders gaan doen.
De afgelopen week heb ik nauwelijks getraind. Kan ook positief uitpakken onder het motto: 'rust is ook een training'. We zullen het zien. De laatste jaren heb ik mooie tijden neergezet: in 2009 2.08 (12,9 k/u) en in 2010 2.10 (12.7 k/u). Ik verwacht dat het morgen minder snel gaat. Ik wil hem als duurtraining lopen, ik denk dat ik bij Jan in de buurt (achter hem) blijf.

1 opmerking:

Anoniem zei

Wim,
maken we een treintje.
Jan