donderdag 29 mei 2008

FARTLEK

Vanavond ga ik rustig trainen, had ik me zelf voorgenomen. Er stond een FARTLEK training op het programma. Fartlek is het Zweedse woord voor vaartspel of snel spel. Je maakt gebruik van de terreinomstandigheden. Nou die zijn bij ons in de omgeving nou niet bepaald licht te verteren. Om rustig te trainen tijdens zo'n fartlek valt dus niet mee. Het is ook veel te leuk om niet (volledig) mee te doen. Het is dan ook zeker één van mijn meest favoriete trainingsvormen. We liepen in het bos op vrij zanderig en heuvelachtig terrein. We begonnen met drie ronden van bijna 600 meter. Iedere ronde 20 a 30 sec. sneller dan de eerste. Daarna nog twee ronden van ca. 1 km. met wisselende tempo's. Om er nog meer afwisseling in te brengen in groepjes van drie naar elkaar toe sprinten (3 minuten lang) en in de tweede serie na aantikken van de tweede loper vijf push-ups. We eindigden de kern van de training met drie keer een steile heuvel met zeer losse ondergrond. Het was nogal benauwd, vochtig weer. We hadden de aanblik van een stel paarden, niet alleen hijgend maar er steeg nogal wat damp omhoog. Het zou mij niet verbaasd hebben als er vanwege plaatselijk (schelmseweg) plots opkomende dichte mist, een weeralarm geslagen zou worden door het KNMI. Moe maar voldaan terug naar CIKO. Verstandig zal ik niet getraind hebben met het oog op de zaterdag te lopen stuwwalloop. Kees, Ursula en Jan zijn beter bezig geweest door op hun gemakkie een lichte duurloop bij groep 4 te doen. Morgen nog workshops Schermen en Aikido te volgen bij mijn werkgever. Ook dat zal niet bijdragen aan een goede tijd in Oosterbeek. Maar ja, het wordt in ieder geval een PPR.

Geen opmerkingen: