maandag 28 september 2009

Posbankloop is mooi.

Wat een prachtige dag voor een hardloopwedstrijd, zeker voor de toeschouwers. Voor de atleten is het al gauw te warm met 20 graden en volop zon. Maar ik heb genoten van de najaarszon en de mooie wedstrijden. Mooie wedstrijd omdat de Posbankloop over zo'n mooi parcours gaat. Ook mooi (en zwaar) omdat het over de heuvels van de Schietbergseweg en de Emmapyramide (voor de gelegenheid ongedoopt in de muur van Aalbers) gaat. Zeer zeker mooi omdat er allerlei onderlinge strijd tussen ciko-lopers plaats vind. Soms wordt dit uitgesproken (Wil en Ger), vaker gebeurt dit in de hoofden. Minder mooi is de overheersing van de afrikanen op de 15 km. De eerste drie afrikanen (winnaar Rotich in 43.39, parcoursrecord, zie foto) sloegen een gat van bijna drie minuten naar de eerste Europeaan, ook nog een Belg. De eerste Nederlander werd zesde. Van spannende strijd is geen sprake, wel is het weer mooi om te zien hoe die Kenianen en Ethiopïers rennen. Die vlieggewichten raken nauwelijks de grond. Ik heb me vooral geconcentreerd op het aanmoedigen van de ciko-lopers die ik (her)ken en die weer zeer behoorlijk presteerden. Jan (1.09.55) haalde zijn vooraf gewenste tijd, Ger (1.24.46) versloeg Wil (1.26.43), Frans (1.09.34) liep wel heel ontspannen naar een mooie tijd, Tonny (1.10.26) was aardig op dreef en Hans (1.07.19) was de beste van groep5. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar, o'o'., wat had ik graag meegelopen in deze mooie Posbankloop!

Geen opmerkingen: