zaterdag 24 juli 2010

Prima duurloop

RDL 24-7-2010
De animo was vanochtend verrassend groot, maar liefst 13 fanatieke hardlopers om 8.00 uur op de Beukenlaan. Sommigen wat mopperend over het vroege tijdstip, vertrokken we door de rozendaalse bossen richting het  'moffendorp'. Enn gedeelte van het parcours liep omhoog over het fietspad in de tegenovergestelde richting van de Derdekerstdagloop. Ze hebben gemeend hier afschuwelijke witte betonnen platen te moeten neerleggen. Het doet pijn aan je ogen, maar ze zullen wel lekker lang meegaan. Het tempo was (te) hoog, maar ik hoorde geen wanklank en we liepen compact als groep. Ik liep lekker en volgens mij de anderen ook. Ik liet het dus maar zo. Daarna over de zanderige Tönnekesweg (de naam heb ik van Cordien) en de lange klim naar de hei. Frans oefende heuvel op voor zijn Zwitserse marathon-avontuur van volgende week. Onderweg een glimp van een kudde herten gezien, maar vooral veel Schotse hooglanders. Nog steeds liep ik goed na zo'n 1,5 uur. het verbaasde me omdat ik het donderdag best moeilijk had tijdens de 3 x 2500 m. TDL. Het weer speelde natuurlijk mee, ca. 18 graden en een verkoelend windje. Na ruim 22 km. waren we terug. Ik voelde me zo goed dat ik besloot nog een 'lusje' te lopen via de Huijgenslaan en park Angerenstijn. Thuis had ik 26,5 km op de teller staan. Een prima duurloop, dat geeft een goed gevoel.

1 opmerking:

Jan zei

Amsterdam, here I come!!

Ennuh, wen er maar aan Wim dat 'Jan, Frans, tonny, etc' niet stil hebben gezeten. Misschien inmiddels wel 'snelle jongens'??

Wim, komt goed. Met 26 km nu al ben je op de goede weg voor het Olympisch Stadion!