zaterdag 24 oktober 2009

Test- of herdenkingsloop

Een aantal van de aanwezigen vanmorgen wilden zich nog even testen voor de Berenloop (21,1 km.) over twee weken. Ik ook dus, benieuwd als ik was naar mijn fitheid op dit moment als ik twee uur hardloop. Rustig moest het gaan en dat ging het ook. Ik heb maar één keer gehoord dat het te snel ging en dat heuvel af. Tonny vond het tijd voor een cultureel uitstapje en nam ons mee naar het 'moffendorp', een kleine vervallen nederzetting van bunkers, op het hoogste punt van de Veluwe. Hier stond in WOII een hoge zendmast, aldus Tonny. Een soort van grafsteen met de zin ' hoe laag kan een mens dalen' gaf diepere betekenis aan deze herdenkingsplek. De extra meters door dit uitstapje werden later door enkelen behoorlijk gevoeld. Erny had het moeilijk, Ursula liep er ook niet meer okselfris bij en Wil liep eerst nog een tijdje voorop maar moest dat uiteindelijk ook bekopen. Met mij ging het goed, al blijft de hartslag aan de hoge kant voor mijn doen (153 bpm.). Tevreden constateer ik dat ik vanmorgen 24,5 km. heb afgelegd, zonder problemen.

Geen opmerkingen: