zaterdag 31 oktober 2009

Trainersopleiding (1)

Vandaag was het zo ver, de officiƫle start van de trainersopleiding (looptrainer niveau 3). Na afronding van de opleiding mag ik geheel zelfstandig trainingen verzorgen, ..ja, ja. Er komt nogal wat bij kijken, het is vooral veel. Nederlanders zijn er goed in om zo'n opleiding heel (te) professioneel te benaderen en vervolgens te verzanden in papierwerk. In dit geval digitaal papierwerk, want er wordt gebruik gemaakt van een 'ELO, Electronische Leer Omgeving van de Atletiekunie. Hier kun je alle informatie vinden over de opleiding. Een paar termen die gangbaar zijn: Praktijkbegeleider (Maarten is mijn PB, was helaas op vakantie); Leercoach (staan voor de groep tijdens de zaterdagbijeenkomsten); PVB's (Proeve van Bekwaamheid, ik moet er vier halen geloof ik); PVB beoordelaar; Portfolio uploaden in je ELO; etc. Heb je hem nog? En dat alles voor mijn hobby. Leuk is dat Dick Leseman dezelfde opleiding volgt, kan ik ook met hem af en toe sparren. Vandaag dus de aftrap op het mooie trainingscomplex van Argo in Doetinchem. In het praktijkgedeelte verzorgde ik het onderdeel 'loopspel'. Ik had iets bedacht met een estafette en opdrukken. Ging best goed, bij iedereen kon je wel merken dat ze al training geven. Nu het vervolg, groep 5 zal er wat van merken. O ja, mocht blijken uit dit verhaaltje dat het niet leuk is, dan is dat een misverstand. Het is leuk om meer kennis over het lopen te verkrijgen. Ik heb er veel zin in!

Geen opmerkingen: