zaterdag 10 oktober 2009

Het begint er op te lijken

Vanmorgen nog even geprofiteerd van het mooie rustige herfstweer. Rond 11.00 uur trok ik de hardloopschoenen aan om een ronde te gaan lopen. Het plan: tussen de 15 en 20 km. in een rustig tempo met een acceptabele hartslag.
Afgelopen donderdag had ik in het K-team met Edwin al een goede 10 km. gelopen. Tot tevredenheid van ons beiden. Edwin liep zo ongeveer fluitend naast me, genoot van het pijnloze lopen en maakte volop plannen voor allerlei uitdagende wedstrijden. Het toont de positieve instelling van lopers als het weer de goed kant op gaat. Maar ik hef hierbij wel de waarschuwende vinger om niet te hard van stapel te lopen. Overigens een valkuil die zeker ook voor mij geldt.
Op de dag van vandaag wilde ik opnieuw de afstand vergroten. De ronde via Waterberg, Warnsborn, Schaarsbergen, Koningsweg en Apeldoornseweg had ik gisteravond al bedacht. Ik schatte zo'n 18 km.,het werden er twee meer. De laatste 5 kilometer begon ik het toch te voelen, de hartslag kroop omhoog op de klimmetjes van de Apeldoornseweg. Maar tevreden over de totale loop zit ik dit stukje nu te tikken. De Garmin registreerde 20 km. in 2 uur en 1 min met een gem. hartslag van 144. Zo waar goede cijfers voor nu, het begint er op te lijken!

Geen opmerkingen: