woensdag 21 oktober 2009

Terug in de groep

Samen met Edwin sloot ik vandaag weer aan in groep5. Ik was er klaar voor, na enkele weken alleen trainen en lopen in het K-team. Was ik er wel klaar voor? Dat was eigenlijk de vraag. In ieder geval had ik er ontzettend veel zin in om weer met de groep te trainen. Op het programma stond één van mijn lievelingstrainingen, VDL heen en terug naar de Emmapyramide. Mooi overzichtelijk en uitdagend traject. Op de heenweg werd ik direct op kop gezet door Maarten. Samen met Jan bepaalde ik het tempo. Het liep lekker, hartslag wat hoog, maar genoeg conditie en kracht om goed de heuvels bij Rozendaal op te lopen. De echte uitdaging zat hem in de terugweg, eerst de Emmapyramide (= muur van Aalbers in Posbankloop) slechten en dan in een behoorlijk tempo de Schelmseweg aflopen. De Kerklaan in Rozendaal werd me te veel. Op deze heuvel kon ik de (langzame!) groep niet bijhouden, althans niet zonder te forceren. Verstandig pakte ik mijn eigen tempo. Edwin was sociaal en bleef mijn maatje op de Schelmseweg, alwaar na het viaduct over de A12 de snellere mensen voorbij kwamen zoeven. Koen voorop, gevolgd door Maarten en de rest. Mijn tijd komt wel weer, ik stortte me tevreden op de Tapaz en de wijn.

Geen opmerkingen: