maandag 13 september 2010

Bridge to Bridge 2010 (2)

Eindelijk weer eens een wedstrijd lekker gelopen. Dat is een tijd geleden, de laatste tijd alleen maar zwoegen en vechten voor een acceptabele tijd. Nu eens (noodgedwongen) niet op jacht naar een PR of scherpe tijd. Met deze andere instelling was het genieten. Ik merkte in de eerste kilometers al dat het lekker ging. De temperatuur lag nog best hoog, ondanks de regen. Het zachte regentje werkte echter verkoelend en ik had de juiste keuze gemaakt met een singlet. Wat naar achteren gestart (startvak 3), bracht een tempo van gemiddeld 4.40 min. per km., me langs Gordon en Herma. Even later kwam ik bij Peter Jesse en Theo Janssen. Theo bleef nog lang bij me, maar aan het begin van park Meinerswijk moest hij ook achterblijven. Nog steeds probeerde ik op gevoel te lopen, maar zo langzamerhand werd de tijd ook belangrijk. Ik wilde het tempo niet meer onder de 13 k/u laten zakken, dat lukte vrij gemakkelijk. Nadat ik Hans nog had ingehaald, kon ik op de laatste bridge aanzetten voor de laatste kilometer. Met een eindsprint kwam ik op 1.14.37, precies 13k/u gemiddeld. Blij ben ik met het resultaat, maar vooral op de manier waarop ik heb gelopen. Boven verwachting. Ik hoop dat ik op korte termijn de strijd weer kan aangaan met groep5-toppers als RenĂ© (1.10) en Frans (1.09: PR). En niet te vergeten Jan Vullings, die zich zo langzamerhand ook ontplooit als groep5 vedette (1.11; PR). En wat te denken van Nancy, die voortgetrokken door Maarten, de tweede dame werd op de tien kilometer. Fantastisch gedaan. Ik zie de looptoekomst weer zonniger in!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wim,
Het is al een eer om genoemd te worden, maar vedette ... nee, dat is te veel. Gelukkig staat er 'langzamerhand'. Nog niet dus. Voordat je het weet loop je weer naast, en misschien wel voor, me.
Jan

runningman zei

Jan, niet te bescheiden. Geniet van het moment. Uiteraard ga ik je straks weer voorbij.

Wim