zaterdag 18 september 2010

Geen gebed voor Maria

Op zoek naar een route die we niet vaak lopen, kwam ik op het idee om de paters en zusters van Mill Hill met een bezoekje te vereren. Dat wil zeggen, er langs lopen. Want de route er naar toe (en terug) is mooi. We starten slechts met vijf lopers. Helaas moest Moniek bij hotel Warnsborn afhaken, zij voelde zich niet goed genoeg om door te lopen. Met Gerrie, Jan en Peter liep ik door, over de A'damseweg, over de onverharde paden richting Papendal. Ik was extra attent op de keien op het pad, wil niet weer vallen. Onderweg passeerden we de mariakapel van de paters. Op mijn voorstel om even een 'weesgegroetje' te bidden, werd niet enthousiast gereageerd. Dan maar doorlopen. Het weer was prima, een zonnetje onder een mooie blauwe lucht. Maar ik kreeg het zwaarder. Had ik wel verwacht, ik eet wat minder om een paar kilo's kwijt te raken en nu raakte de brandstof snel op. Op karakter door. Mijn armen voelde een beetje doods en koud aan, maar Valkenhuizen was in zicht. Nu nog dat stukje door naar huis. Vierentwintig kilometer op de teller, klaar voor de halve marathon in Maastricht volgende week.

Geen opmerkingen: