zaterdag 13 november 2010

Looptrainersdag 2010

1000 trainers bijeen

Vandaag de looptrainersdag van de Atletiekunie, voor mij de eerste keer. Mijn doelen: nieuwsgierigheid, nieuwe ideeën opdoen, bijscholing (deelname levert een licentiepunt op), saamhorigheidsgevoel en gezelligheid. Duizend trainers op het Universiteitsterrein in Nijmegen, indrukwekkend. De loopsport leeft als nooit te voren, kregen wij te horen. Goede sprekers, vooral de presentatie van topbondscoach Honeré Hoedt (de man achter de successen van Gert Jan Liefers, Bram Som en Arnoud Okken) was inspirerend. Tussendoor ontving de organisatie van De Rotterdam marathon de prestigeuze prijs ' De loper'. Daarna splitste de wegen van de trainers zich over de vele workshops en lezingen. Ik volgde een workshop van oud topmarathonloper Luc Krotwaar over ademhalingstechniek, ook belangrijk. Na de lunch ging het verder, met Maarten en Nancy werd ik actief in de buitenlucht (zie foto onder). Looptechnieken en recreatieve oefenvormen, inspannend en leerzaam. Ook erg leuk, totdat ik mijn hamstring weer op voelde spelen (ja, toch weer een pijntje). Maar vergeleken met Gordon heb ik denk ik niets te klagen. Hij blesseerde zijn kuit al bij het inlopen en is volgens de EHBO-dame vier tot zes weken onder de pannen. Zou het te maken hebben met de relatief hoge leeftijdsgrens bij trainers. Waar blijven de jonge talenten? Ik ieder geval heb ik weer voldoende opgestoken om de groep5 lopers weer eens met andere oefenstof blij te maken.

Werken aan looptechniek

Geen opmerkingen: