vrijdag 19 november 2010

Zevenheuvelenloop 2010

Het is weer bijna zover, het jaarlijkse hardloopfestijn in Nijmegen gaat zondag van start. Want een festijn is het met 23.000 lopers die de strijd met elkaar aan gaan. Wat gaat het worden voor mij? Vorig jaar (op de weg terug na schildkliertoestanden) liep ik 1.09.18. In topjaar 2008 liep ik mijn  pr op de 15 K: 1.03.43. Een PR kan ik wel vergeten, ik ben blij dat ik kan starten (in het bedrijventeam van Waterschap Rivierenland) Het is constant balanceren op het dunne lijntje van belastbaarheid. Regelmatig ga ik er overheen en moet er van alles gebeuren om weer enigzins (goed) te kunnen lopen. Toch ga ik weg op een eindtijd van 1.06.00 (In 2007: 1.05.25). Het is en blijft een snel parcours, als je hem verstandig loopt tenminste, d.w.z. toepassen van parcourskennis. Kan ik bijvoorbeeld de strijd aangaan met Jan en Nancy, die ook zo'n soort eindtijd in gedachten zullen hebben? Als ik ze niet individueel kan verslaan, dan misschien als team. Hoe dan ook, ik heb er zin in!

Geen opmerkingen: