maandag 22 november 2010

Zevenheuvelenloop (2)


Een prachtige zonnige dag in Nijmegen, Groesbeek en Berg en Dal. Dat gevoel overheerst deze uitgave van de 7HL. Bijzonder dit jaar was dat ik onderdeel uitmaakte van een team van Waterschap Rivierenland. Samen in een team met onze kersverse dijkgraaf, de secretaris directeur en andere collega's. Teamwork op hoog niveau za'k maar zegge. Maar voorop staat natuurlijk de individuele prestatie. En dat ging nu juist wat minder dan verwacht. Ik had gehoopt wat meer snelheid en duurvermogen te hebben. Maar het 'kwakkelen' met alerlei kwaaltjes (pijntjes) de laatste tijd, eiste zijn tol. Ik moest alle zeilen bijzetten om op 1.07.16 te eindigen, zo'n 1,5 minuut langzamer dan ik had gehoopt. Maar wel, bijna pijnloos gelopen en ook blessurevrij uit de strijd gekomen. Kijk dat telt. Op het vijfkilometerpunt (22.35) voelde ik het al, 1.06 zou een heel moeilijke opgave worden. Frans schoof voorbij, ik haalde Roland Moska en Gerrie in. Het verkeersbord 'overstekende golfers' wekte op mijn lachspieren.

Vreemd wild hier in Nijmegen e.o. De eerste heuvel op de beruchte zevenheuvelenweg (vooral bij de 4-daagse) viel knap tegen. Ik ploeterde voort, zag collega's als supporters aan de kant staan en passeerde Saïd en Jeannette. Op tien kilometer noteerde ik een tijd van 44.58, naar later bleek op de seconce nauwkeurig dezelfde tussentijd als Jan V. De laatste kilometers naar de finish gingen wel sneller, maar niet zo hard als ik had verwacht. Ik moest behoorlijk werken en was blij dat de eindstreep zich aandiende. De nababbel met de collega's in de stadsschouwburg was leuk, al heb ik niet niet gewacht op de mensen die in de bypass waren gestart. Het welverdiende bokbiertje in De Deut lonkte en ik gaf er aan toe. In de kroeg bleek dat de ciko mensen erg hard hadden gelopen. Wat te denken van de supertijden van Ton (58,20) Maarten ( 1.00.50 ), Herbert (1.01.39) en Hubert (1.02.04). Jan V. had de laatste vijf kilometer 15 seconden sneller gelopen (1.07.01). Voor mij is er over twee weken (Montferlandrun) weer een kans om mijn doel te halen!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wim, ik ga met je mee in 's-Heerenberg.

runningman zei

Ik ben benieuwd 'wie' er met me mee gaat??

Anoniem zei

oh sorry,
ben ik.
dacht dat ik met naam inlogde.
Jan