zondag 2 januari 2011

De Kop is er af!

De eerste kilometers in het nieuwe jaar zijn gemaakt. In heerlijk weer, iets boven het vriespunt en volop zon, vertrok ik voor een lange duurloop. Door de gladde omstandigheden, verijsde paden, koos ik voor de veiliger fietspaden van het (bij ciko-lopers) alom bekende Rondje Koningsweg. Ik liep de lastige variant, eerst langs de A-50, zodat het venijn van de heuvels op de Kemperbergerweg aan het eind zit. Het geeft een goed gevoel om de nieuwjaarsdrank en het vele eten uit je lichaam te lopen. De benen deden het goed, de kuiten voelden prima. Ja, zonder tubes, ik ben al een tijdje bezig met kuitspierversterkende oefeningen en heb het idee dat het helpt. In het 'koude dal' op de Koningsweg passeerde ik een groepje ciko-lopers uit de groep van Albert. Gezellig keuvelend vervolgden zij hun weg. Ik deed het alleen, maar vond dat niet erg. Ik genoot van de omstandigheden en was in mijn hoofd soms al bezig met de halve van Egmond. Hoe zou het daar gaan volgende week? Ik merkte dat ik sneller liep toen ik goed warm werd. Zo tussen, de 11 en 12 k/u per uur. Op de kruising met de Schelmseweg besloot ik de ronde nog wat uit te breiden en liep via de Bakenbergseweg, Van Heemstralaan en Sonsbeek terug naar huis. Achtien kilometer gaf de Garmin aan, een mooi begin van 2011!

Geen opmerkingen: