zaterdag 22 januari 2011

Goed gevoel

Schreef ik vorige week nog dat ik moeite had met de lange duurloop, vandaag ging het beter. De afgelopen trainingsweek was een voorbode. Ik heb pittig getraind op dinsdag en donderdag, maar herstelde sneller dan gebruikelijk de laatste periode. Het rechterbovenbeen blijft wel zeuren, ik zoek komende week de masseur maar weer eens op. Op weg naar Valkenhuizen liep Jan me al tegemoet, bezig met extra kilometers. De groep was groot met o.a. twee nieuwkomers uit de groep van Albert met marathon-aspiraties. Edwin en Herma zie je ook niet zo vaak op zaterdagmorgen, maar vandaag waren ze er bij. Het was lekker lopen in het bos, de paden lagen er goed bij. Het tempo: ook prima. Af en toe iets te hard, maar grotendeels werd er heel gedisciplineerd gelopen door deze doorgewinterde lange-afstandlopers. In ieder geval werd er volop gesproken over 'ciko-leaks' en 'thee-gate', een goed teken. Ik voelde me goed onderweg, het zand op de Eerbeekseweg had de goede hardheid en dat zorgde voor een vleugje endorfine en 'runners high'. De heuvels op de terugweg tartten de bovenbenen, maar ik kreeg het nooit echt moeilijk. Ursula had het wel moeilijk, maar sloeg zich er onder de ogen van (stok) Peter dapper doorheen. Om te voldoen aan het Enschede schema van Jan (25 km) plakte ik er met Sjaak en Marlies nog een rondje aan vast. Met 27 km. onder de hoeven plofte ik thuis voldaan op de bank, met jawel.... een kopje thee!

1 opmerking:

Jan zei

Gratis thee, hoop ik!
Ja, lekker gelopen. Km's vliegen voorbij.