zaterdag 29 januari 2011

Klaar voor Apeldoorn

Even dacht ik - moederziel alleen op de parkeerplaats -: ik moet vandaag alleen lopen, de andere lopers vinden het te koud. Maar vijf minuten voor negen druppelden de langeduurlopers één voor één binnen. Toch weer een groep van 12 atleten, mooi aantal. Met 4 á 5 graden vorst starten is best even moeilijk. Toch weet je inmiddels dat je je snel warm loopt, dat was nu ook weer het geval. Het voelde goed, ik ben woensdag nog onderhanden genomen door masseur Job. De nare plekjes zijn weer vakkundig weggeboetseerd. Job had een drukke ciko week gehad vertelde Marlies, die er ook was geweest. Hij wordt zo'n beetje de vaste groep 5 masseur. Het wachten is op ciko-leaks van zijn hand.

Het was werkelijk prachtig (loop)weer, een beetje vorst, bijna geen wind en een zon die moedig door de ochtendnevel priemde en ons bij tijd en wijle verwarmde. Vooral de uitzichten op de hei, met op de achtergrond een stel grazende hooglanders, verdienden een foto (heb ik niet gemaakt). Het lopen gaat dan als vanzelf. Op de laatste 500 meter in het bos, versnelde ik nog even. Samen met Peter even de benen strekken. Bij aankomst op Valkenhuizen vond ik het wel genoeg, geen extra lusje vandaag. Volgende week wacht de 27,5 km. in Apeldoorn (Midwinter marathon, Asseltronde) Ik ben er klaar voor!

Geen opmerkingen: