zondag 12 juli 2009

Benen laten zich voelen

Het was een zware trainingsweek. Beginnend op maandag, harder lopend dan bedoeld om het noodweer voor te blijven. Dinsdag en donderdag, intervaltrainingen. Nu op zaterdag de lange duurloop van ruim 21 km. Het weer perfect, de regenbuien waren voor even verdwenen en hadden plaats gemaak voor de zon. Dit inspireerde maar liefst 12 atleten om om negen uur de hardloopschoenen aan te trekken. Samen lekker babbelend, het tempo onder controle zoals het hoort bij een RDL. Saïd, Erik en Jeanette smeden plannen om de marathon van Berlijn te gaan lopen. Ik hoorde het aan en dacht terug aan mijn eerste marathon in de hoofdstad van Duitsland, een fantastisch evenement. Na anderhalf uur begon ik mijn benen te voelen, protesten na een zware trainingsweek, in totaal ca. 60 km. gelopen. Niet erg, zolang ik blessurevrij kan lopen voelt dit goed. Belangrijk om op tijd rust in te bouwen. Volgende week zondag wacht de tien kilometer in Westervoort. Ik doe er dus verstandig aan om de komende week rustiger te trainen.

Geen opmerkingen: