woensdag 8 juli 2009

Vorm verbetert

Nu mijn blessureperikelen steeds meer naar de achtergrond verdwijnen, ga ik meer vrijuit trainen. Zonder steeds te letten op 'pijntjes' loop ik nu mijn rondes weer in de subtop van groep5. De snelste mannen (Erik, Michiel, Bernard) hou ik niet bij. Ook Maarten is 'terug van weggeweest' en spurt meestal met kracht voor mij uit. Geen probleem, ik kan mijn gang weer gaan, zo ook in de rondes van gisteravond. Hans had zich enigzins vergist in de lengte van het programma en kortte gelukkig het aantal series (van 4 x 1500m.) in van drie naar één. Achtien kilometer zou wat te veel zijn geworden, als we het al hadden gered voor het donker. Op de terugweg als toegift nog even de bekende versnelling op de Schelmseweg. Van het viaduct naar de stoplichten (ca. 1 km) werd er weer flink gas gegeven. De 'haantjes' (inclusief moi) van groep 5 zwepen elkaar op tot een wedstrijdtempo. Met uiterste krachtinspanning kon ik de aanstormende Maarten en Jan achter me laten. Ook dat was voor mij een bevestiging van de stijgende vorm. Als het moet kan ik de snelheid weer hoog opvoeren!

Geen opmerkingen: