woensdag 1 juli 2009

Weer nieuw parcours voor testronde

Samen met Maarten heb ik afgelopen zaterdag gekozen voor een ander pad in de testronde voor groep5. Een beter pad, vlakker vooral, zodat de kans op blessures minder is en er beter kan worden ingehaald. Het betekent wel weer 400 meter extra afstand, maar dat is voor onze groep geen probleem. Wel een probleem was de hitte van gisteravond. Op voorhand haakten al een paar mensen af die de testronde niet zagen zitten (watjes?). Ik zag het juist als een goede test, je moet in elke weersomstandigheid kunnen lopen en je dus aanpassen aan die omstandigheden. Waar het met die warmte vooral op neer komt is het mentale gedeelte. Je raakt eerder uitgeput, waardoor je alles op alles moet zetten om stevig door te gaan. Het lichaam kan het heus wel aan, zeker op 4 kilometer. Overigens goldt dat gister niet voor iedereen. Jan en Ursula zijn uitgestapt en Frans moest even wat darminhoud lozen alvorens verder te kunnen gaan. Ik liep, voor het eerst sinds weken zonder kousen, een redelijke ronde. Ik was zeer tevreden over mijn kuiten, voelde totaal geen pijn. Ik beëindigde de 4,1 km. lange ronde in 17 min. 52 sec., 2 sec. achter Saíd. De snelste tijd werd door Erik neergezet: 15,39!

Geen opmerkingen: