zaterdag 18 juli 2009

Inlopen voor midzomerrun

Morgen staat de midzomerrun in Westervoort op het programma. Ik ga daar 10 km. lopen, net als vorig jaar. Toen had ik een tijd van 43 min. 49 sec., dat moet sneller kunnen. Onder de 43 min. lijkt me mooi. Even afwachten wat het weer gaat doen, er wordt regen verwacht. Dat is niet zo erg, wind heb ik meer last van. Eigenlijk zou ik tot de wedstrijd geen inspanningen maar moeten doen, maar ik kon het niet laten. Ik liep vanmorgen om negen uur gewoon mee. Toch niet helemaal gewoon, ik liep eerder terug. Ik had me voorgenomen ongeveer een uur te lopen, het werd 1 uur en 10 min. Het was wel heerlijk, een minimaal regentje en koele wind zorgde voor een zeer aangenaam loopklimaat. Tel daarbij op het gezelschap van toch zo'n 8 personen en de dag is weer goed. het koste me moeite om op de Kemperbergerweg de weg naar huis in te slaan. Mijn tempo ging prompt omhoog, tot vaak boven de 11 p/u. Twaalf kilometer heb ik uiteindelijk gelopen met een gemiddelde hartslag van 133 bpm. Ik denk niet dat ik er morgen last van heb. En anders maar wel, het is het waard.

1 opmerking:

Anoniem zei

Succes morgen. Die tijd ga je beslist nog wel eens verbeteren, misschien morgen wel. Sub 42?
Edwin