maandag 20 juli 2009

Wind spelbreker in Westervoort

45,36! Ik schrijf de tijd maar snel op en wil hem ook weer zo snel mogelijk vergeten. Ik schaam me er bijna voor. Vorige week zei ik nog tegen een hardloopmaatje dat de tien kilometer in ieder geval binnen de 45 min. gelopen moet worden, als een soort van ondergrens. Ik zei er ook nog bij dat ik me niet kon heugen langzamer te hebben gelopen. Ik met mijn grote mond! In Westervoort moest ik mijn meerdere erkennen in de wind, die verdomde harde wind blies me tussen de vijf en zeven kilometer naar een tempo van amper 12 k/u. Ik wist het nog van vorig jaar, ook toen had ik moeite maar kwam nog wel op een tijd van 43.49. Nu zag ik Maarten (43.32) en Hans (44.30) steeds verder weg lopen. Ik probeerde af en toe nog in een treintje uit de wind te lopen, maar de klok op de finish was meedogenloos. Andere ciko mensen liepen met wisselend succes. Cordien (47.19) liep gelukkig weer mee, bevrijd van blessureleed, wat van Herma (48.54) niet gezegd kan worden. Maria liep naar een nette 47.26 en Jan, tsja.. dnf. Jan stapte uit na 5 km. met pijn in de zij. Bernard had nergens last van en liet iedereen zijn hielen zien (41.58). Toch nog een positief punt wat mezelf betreft: ik liep pijnvrij en moet dus binnenkort deze tijd uit de boeken kunnen lopen. Ik ga gauw op zoek naar een geschikt loopje.

Geen opmerkingen: