zondag 5 december 2010

Alternatief voor Montferlandrun druk bezocht

Er was duidelijk een behoefte aan een alternatief voor de Montferlandrun (je wil tenslotte toch ff weg en bewegen). Maar liefst 13 atleten hadden wel zin om natte voeten te krijgen. De social media (vaak als a-sociaal omschreven) van o.a. Peter en Jan werken. Zo goed dat er zelfs drie ciko-vrienden uit een andere groep dan vijf meeliepen. Leuk om op deze manier samen onze prachtige omgeving door te cruisen. Zwoegen was het wel, door ruim 15 cm. diepe sneeuw met een natte dooiende ondergrond waardoor de grip slecht is. De afzet dus hoger dan normaal, om toch nog enigzins vooruit te komen. Dat wordt spierpijn in hamstrings, billen en liezen. Maar denk daarbij dan terug aan het prachtige witte landschap. De groep viel regelmatig uit elkaar, niet iedereen is even handig op zo'n parcours als onze trailers Edwin en Frans. Die trailschoenen zie ik trouwens ook wel zitten, ik ga binnenkort op onderzoek uit. Na zo'n 16 kilometer voelde ik mijn achterbenen goed en ik was dan ook blij dat ik Valkenhuizen in het vizier kreeg. Ik kan weer 21 kilometer bijschrijven en dan op zo'n zwaar parcours. De enige tegenvaller vandaag: het ontbreken van de after-party. Jan had chocolademelk belooft maar die houden we dan maar tegoed!

1 opmerking:

trainer M. zei

Tja het was kiezen voor mij tussen met jullie mee of een cross training op m'n nieuwe cross-spikes. Met m'n eerste cross volgende week zaterdag in het achterhoofd gekozen voor het laatste. Een leuke en zeer nuttige cross fartlek training. Crossen hoewel ook hardlopen is toch net even anders dan op de weg of in het bos lopen en volgens mij ga ik het leuk vinden. Maar als ik de foto's en de verhalen lees van jullie alternatieve "m-run" tja "waarom moet ik kiezen?" liefst had ik beide... maar helaas