woensdag 15 december 2010

Twee dagen achter elkaar

Het geeft me een goed gevoel. Ik heb twee dagen achter elkaar gelopen zonder veel problemen. Gisteren de interval in Rozendaal, 6 x 1000 meter op een heuvelachtig zwaar parcours. Vandaag (uit)gelopen naar de paardenstal in Rheden, alwaar de nieuwste aanwinst van ons gezin (een Tinker) te bewonderen valt.  Ik wil elke dag kunnen lopen, althans ik zou willen dat mijn lichaam dat toe laat (niet dat ik het echt zou doen). De interval gisteren was intensief. Gordon had voor een sneeuwvrij parcours gekozen in Rozendaal, prima keus uiteraard wel zwaar. Bij de verdeling van de 'snelle jongens' en de overigen koos ik voor de laatste groep. Ik durf nog niet mee te gaan met de ultra's, Maarten, Jan en Nancy. In mijn groepje liep ik steeds vooruit met Jeannette en Saskia. Het tempo lag best hoog, ruim voldoende voor nu. De benen voelde goed, ik raak gewend aan de zeurende pijn in mijn knieholtes en hamstrings. Het gaat de goede kant op en ik ben vol vertrouwen dat ik binnenkort pijnvrij kan lopen en dus voluit kan gaan. Vandaag in mooi winterweer (bij daglicht) lekker een stuk gelopen van ca. 7 kilometer. In het bos van Velp naar Rheden werd ik door 2 honden belaagd. De laatste was zo enthousiast dat er een kwijlspoor achter bleef op mijn trui. Ik ben wel wat gewend van onze huisvrienden, voor andere loopmaatjes zou het benauwde momenten hebben opgeleverd. O ja, later werd er nog wat kwijl aan toegevoegd van het paard. De terugweg met de auto was comfortabel en de erwtensoep smaakte prima!

1 opmerking:

Edwin zei

Goed zo! Fijn te lezen.