zondag 12 december 2010

Zondagochtend

Door allerlei omstandigheden loop ik tegenwoordig veel vaker op zondag(morgen) dan op zaterdag. Gisteren moest ik voor een voorlichting over de ROPARUN naar Rotterdam (daarover later meer). En de zondagochtend bevalt eigenlijk wel goed. Het enige vervelende is dat ik alleen loop. Soms kom ik een ander tegen en lopen we samen op, (bijv Edwin) toch een stuk gezelliger. Deze ochtend loop ik eerst richting Rozendaal. De parkeerplaats aan de Schelmseweg is spekglad, er valt niet te lopen. Een andere loper die net uit het bos komt, verzekert me dat het verderop beter is. Ik besluit, het bospad te lopen dat parallel loopt aan de Schelmseweg. Nog steeds verraderlijke ijsplakken. Terug naar het fietspad en dan door via de Waterberg richting de Kemperbergerweg. Een jeugdgroep van Ciko loopt zichzelf uit de naad, letterlijk bijna. De kinderen schudden met het hele lichaam, maar plezier staat voorlopig voorop. Ik kom Coen tegen, hij heeft zijn kuit pijn gedaan bij het afzetten op een stuk ijs. Dat overkomt dus ook de betere lopers. Maar het lijkt niet ernstig te zijn en Coen gaat verder met zijn  intervaltraining. Ik loop inmiddels via de Strolaan naar de Bakenbergseweg. Het gaat redelijk, al ben ik steeds attent op pijntjes. Bewust geen tubes aangetrokken, is dat wel verstandig? Op de Van Heemstralaan ga ik mijn kuiten voelen en ik ga langzamer lopen. De klim naar de witte villa gaat goed en via de Dalweg loop ik ontspannen terug naar huis. Ruim 16 kilometer gelopen, ik vind het prima!

Geen opmerkingen: