zaterdag 4 december 2010

Montferlandrun 2010

De Montferlandrun staat in het teken van de barslechte weersomstandigheden. Wat gaat het worden.., sneeuw, ijzel, regen (meestal, zie ook Montferlandrun 2009)? Misschien gaat het wel helemaal niet door. Daar ga ik niet vanuit. Morgen sta ik aan de start in 's Heerenbergh. Samen met Patrick Makau, de winnaar van de Roterdam marathon (2.04.48). Hoe krijgen ze het toch altijd voor elkaar om wereldtoppers naar het achterhoekse plaatsje te krijgen. Daar moet een grote (anonieme) geldschieter achter zitten, denk ik. Maakt niet uit, het blijft leuk om 'samen' met toppers te sporten, al zie ik ze waarschijnlijk niet of nauwelijks. Een ding weet ik wel zeker, van mij wordt het geen wereldprestatie. Na dinsdag heb ik rust gehouden om in ieder geval mee te kunnen doen. 'Mee doen' staat dan ook voorop onder het motto van de derdekerstdagloop 'every finisher is a winner'. Relaxed lopen op gevoel en de boel (hamstring) niet forceren. Een tijd? Kan me niet veel schelen, zou best wel eens 1.15 kunnen worden. Makau is dan al weer lang onderweg naar een volgende wedstrijd!

2 opmerkingen:

Jan zei

Wim,
Hebben we een treintje? Ook ik ga voor een 'recreatieve' versie. Ik neem camera mee ...
Ik hoop dat het doorgaat, en dan mag het van mij wel bar zijn.
En anders? Om 11 uur een 'alternatieve Montferlandrun' vanaf Valkenhuizen?

runningman zei

Jan, een treintje, prima. Met 1 loc en 1 wagon of sluiten er meer wagons aan? Alternatieve loop is goed idee, had ik ook al aan gedacht. Als het niet doorgaat zetten we oproep op onze weblogs, stel ik voor.