donderdag 30 december 2010

Terugblik 2010 en vooruit kijken naar 2011

Als ik terugblik op het hardloopjaar 2010 ben ik niet tevreden over mijn prestaties, ik kom niet verder dan een magere '6-'. Het tobben met schildklier en blessures in 2009 zette zich voort in 2010. Hierdoor heb ik nooit optimaal kunnen trainen, altijd met de handrem er op. In wedstrijden was het meestal zwoegen. Soms kon ik het ook niet opbrengen om diep te gaan, als ik wist dat het toch geen goede tijd zou worden. Nee, de (PR)tijden uit 2008 zijn nog ver weg. Waarom dan toch een kleine voldoende? Dat heeft alles te maken met het halen van het trainersdiploma, waar ik tot op heden veel plezier aan beleef.
Maar ik ben optimistisch gestemd, ik denk dat de betere tijden zich weer aan gaan dienen. De laatste maanden van dit jaar heb ik toch enkele acceptabele prestaties neergezet (halve van Amsterdam, 7 HL). Ook heb ik de meerwaarde van een goede masseur ondervonden. De oudere spieren hebben blijkbaar meer onderhoud nodig, dus ik hou dat er in. Ik vertrouw er op dat mijn vorm in 2011 een stijgende lijn gaat vertonen. Het eerste halfjaar zal de aandacht vooral gericht zijn op de Roparun (juni). Daarvoor zal ik veel op 'omvang' gaan trainen, maar zal ik de snelheid zeker niet verwaarlozen. Ik wil in de aanloop naar juni toe in ieder geval een goede halve marathon neerzetten (Venloop, Enschede?). Alles valt en staat met 'heel blijven', dat heb ik intussen wel geleerd. Dat betekent ook trainen (en herstellen) met verstand. Ik heb er zin in!

2 opmerkingen:

Edwin zei

Goed zo! Positief blijven denken. Genieten van hardlopen kan ook zonder pr's. Roparun past daar goed in! PR's die komen er vast wel weer want ondanks dat je "met de rem erop loopt" ben je bepaalt niet langzamer geworden!

Jan zei

Ik ga mijn best doen je voor te blijven.;-)
succes.