woensdag 24 juni 2009

Avondje ChiRunning

Tja, wat vind ik ervan? Volgens de uitleg van clinicleidster Ariane van Chimotion gebruik je bij ChiRunning minder energie en heb je minder last van blessures. Ook ga je sneller lopen. Dat laatste geloof ik (nog) niet in. Het voorbeeld van een persoon die de tien kilometer ging lopen in 56 minuten, sprak bij mij niet bepaald tot de verbeelding. Leuk was het wel om eens kennis te maken met een andere manier van lopen. Ik vind het moeilijk, de houding, het naar voren hellen en de armbewegingen. Je moet op veel dingen tegelijk letten om het goed te doen. Je benen zwaaien alleen naar achteren en komen niet voorbij de 'kern' van je lichaam. Ik kan me ook best voorstellen dat het op langere afstanden zorgt voor meer ontspannen lopen, maar dat gaat pas op als je de techniek goed beheerst. Wat dat betreft was het even ruiken aan de techniek, waarbij we te veel stilstonden om te luisteren en te weinig hebben geoefend. Of er een vervolg komt voor mij? Ik weet het niet. Ik zal overtuigd moeten worden door een topatleet die met deze techniek zijn prestaties verbeterd.

Geen opmerkingen: