zaterdag 20 juni 2009

Groot Ginkelseloop (2)

De weersomstandigheden waren prima, beter dan ik tot nog toe had meegemaakt bij deze prachtige loop door een fantastisch bos en heide gebied. Dat verklaart voor een groot gedeelte het gemak waarmee ik liep. Het was goed om samen met Jan te starten, zo bleef ik de eerste kilometers een tempo draaien dat ik lang aan kan. Zou de 1 uur 40 min. er in zitten vandaag? Na vijf km. met de wind in de rug, liep ik weg bij Jan. Het ging eigenlijk vanzelf, ik liep op gevoel. Wel was ik beducht voor de zware kilometers over onverhard terrein die nog zouden volgen. ik bleef soepel draaien, haalde de eerste dame in na 14 kilometer. Ook het zand kostte me niet heel veel moeite, toch was ik blij het asfalt weer onder me voeten te hebben. De laatste kilometers bleef ik 13 k/u lopen. Ik wist dat ik dan onder de 1.40 zou finishen. Waar zou Jan zijn?, vroeg ik me af. Voor de finish, aangemoedigd door de ciko'ers die de kortere afstanden hadden gelopen, zette ik nog even aan. Ik klokte 1.37.57 (in 2004 liep ik 1.56)! Zeer tevreden over mijn prestatie zag ik Jan al snel binnen komen, slechts een minuutje achter mij in een PR tijd van 1.38.59. Geweldige prestatie op dit parcours. SaĆ­d kan zich al zorgen gaan maken over de tweestrijd met Jan. Hans Bugter was al binnen (1.36.12), en liet zien dat dit zijn afstand is. Gordon, liep met slepende blessure naar 1.47.47. Herma liep trots met bloemen rond, ze was met 48.46 de 3e dame op de 10,5 km in haar categorie. Erg goed, maar eigenlijk was ze zelfs tweede, de netto tijd was 2 sec. sneller dan haar rivale. Maarten liep een strakke 20.24 op de vijf, en werd er vierde mee. Hij is weer helemaal terug. Zeer content kijk ik terug op deze loop, ik had twee weken geleden, toen ik mijn kousen kocht om mijn kuiten in bedwang te houden, nooit durven dromen dat ik hier een halve marathon zou lopen.

Geen opmerkingen: