zaterdag 27 juni 2009

Lekker zweten


Als ik denk aan het gevecht tegen de 'elementen', denk ik aan guur weer met regen en harde wind. Maar het kan ook anders, vandaag was het juist warm, drukkend en vochtig, maar wel bewolkt. Ik kan er goed tegen, ik hou van warmte. De vele zweetdruppels en het doorweekte hemdje zijn voor mij een teken dat ik echt aan het trainen ben. De opkomst deze morgen was niet groot. Met zijn vijfen (de andere vier: Jeannette, Saïd, Jan, Grace, Maarten) liepen we een prachtige route over de Terletse hei en terug via het Kerkepad. De vele hooglandse koeien hadden maar weer eens een luie dag en keken ons meewarig aan. Het blijven indrukwekkende dieren, wat een massa en dan die hoorns! Ik ben elke keer weer blij dat ze lui zijn en lekker blijven liggen. Het Kerkepad liepen we van begin tot eind, ik heb het niet gemeten maar denk dat het minimaal 5 km. is. Dalend vanaf de hoogte van de brandtoren heb je een schitterend uitzicht op de hei en de bosrand. De lucht er boven grijs van het vocht. Even verderop wachten dan nog pittige heuvels. Maarten en Grace hadden het hier zwaar. Voor Saíd ging het allemaal niet snel genoeg vandaag en Jeannette liep ontspannen met hem mee. Jan bepaalde zoals altijd zijn eigen tempo. Na een versnelling op de Beukenlaan klokte ik 20 km. met een gemiddelde hartslag van 134 bpm. Nu voldaan naar huis om het verloren vocht aan te vullen!

2 opmerkingen:

Maarten zei

Wim, ik hoop dat je bij trainingen van groep 5 beter telt ;-) Of tel je zelf niet mee: met de namen die jij noemt kom ik alleen al op vijf. De rest van de dag waren mijn benen alleen nog te porren voor een bank. Ik twijfel nog of ik morgen net zoals vrijdag met de fiets naar het werk ga. Misschien laat ik het bij alleen woensdag.

Maarten

Jan zei

Wim,
ik dacht dat ik me 'sociaal' had gedragen...