woensdag 10 juni 2009

Meelopen is belangrijk

Het was spannend, hoe zouden mijn kuiten het houden met de ondersteunende kousen tijdens de ciko-training? Het leek me in ieder geval verstandig om met groep4 mee te lopen, de groep die regelmatig door groep5 lopers (mis)(ge)bruikt wordt om te herstellen. Dat is overigens geen diskwalificatie van groep4, zo is de ciko-opzet, met verschillende niveaus in de groepen. Tijdens de duurloop van toch maar weer 14 km., werd er 10 x 2 min. versneld tot een vlot tempo. Ik kon me steeds met moeite inhouden om niet aan kop te gaan lopen, maar het is gelukt. Mijn tempoversnellingen stelden niet zo veel voor, maar waren prima voor vanavond. Ik was constant alert op pijn in mijn linkerkuit. Dat was wel zo, maar het bleef binnen de perken. Ook de reactie na afloop bleef nagenoeg uit. Ik krijg vertrouwen in de kousen, die trouwens niet bij iedereen aansloegen. De opmerkingen varieerden van 'niet zo'n sexy gezicht' tot 'je kuiten komen wel mooi uit'. Ook moest ik veel uitleggen over de werking van de kousen. het verbaast me niets als enkelen van die informanten er binnenkort net zo 'sexy' bij lopen. Het maakt me allemaal niets uit, ik loop weer mee!

Geen opmerkingen: