zaterdag 14 februari 2009

Genietend in de zon

Koud was het toen ik de deur uit ging, ik denk nog zo'n 4 graden onder het vriespunt. Maar met drie bovenlagen is dat te doen. Op de parkeerplaats Valkenhuizen druppelden de lange afstand liefhebbers binnen. Met een aardig clubje (9 pers.) liepen we via de derdekerstdagroute, over de A50 naar de Eerbeekseweg. Hier gingen Saïd, Jan en Sjaak verder naar Loenermark, zij volgen (eigenwijs) een eigen schema en gingen voor drie uur. De overigen gingen mee over de hei, genietend van de zon onder een strak blauwe hemel. Soms een pad met gladde stukken door ijsvorming. De weergoden waren ons weer eens goed gezind op deze Valentijnsmorgen. Ik liep verrassend lekker. Ook de anderen liepen erg goed en kakelden er vrolijk op los. Tonny liep voor het eerst mee en begint te ontdekken dat de lange afstand zijn eigen wetten kent. Zij moet daar nog aan wennen, bekende ze. Op de heuvels van het Kerkepad kregen Marlies en Jan Albert het moeilijk, maar ook zij bleven tot het eind keurig bij de groep. Maar na de respectabele afstand van zo'n 24 km. in 2 uur en 20 min. mag je je ook minder fris voelen. Ik voelde me tot het eind super en liep nog vrolijk de laatste kilometer naar huis. De snelle 27,6 km van Apeldoorn en de rustige periode daarna heeft me goed gedaan. Nu maar hopen dat de bovenbeenblessure (daar is tie weer) niet al te veel roet in het eten gaat gooien.

Geen opmerkingen: