zaterdag 7 februari 2009

Lopen op bier

Na gisteren een aantal biertjes te hebben genuttigd op de erg gezellige verjaardagsparty van SARA Grace begon het serieuzere werk. Het komt goed uit dat dit de 'periodiseerweek' is volgens het marathonschema, het hoeft nu allemaal niet zo ver, lang en hard. Ik nam vanmorgen rustig de tijd en zag de regen langzaam minder worden. Rond 12 uur trok ik er op uit. Het bekende bos in bij het hek aan de schelmseweg net achter de A12. Mijn rechter bovenbeen voelde direct niet goed, speelde weer eens op. Ik besloot het te negeren en lekker mijn ronde te maken. De ondergrond erg drassig, een beetje mistroostig was het wel. Ik verwachte ieder moment een zwijn of een hert, maar dat ging niet door. Over het pad dat als onderdeel dient van ons (zomer)testrondje hadden de heren houthakkers (zijn vast geen dames) een aantal bomen dwars over het pad laten vallen. En opruimen, ....ho maar. Moest ik twee keer mijn weg zoeken door de heiplanten om de bomen heen. En het pad was al zwaar genoeg door de vele regen. Inmiddels werd ik ook weer flink nat. Bier blijkt een redelijk goede brandstof te zijn om te lopen, als de alcohol tenminste verwerkt is. Na 12.5 km. kwam ik drijfnat thuis.

1 opmerking:

Moniek zei

he Wim, wat is het stil op je blog?