zondag 22 februari 2009

Uitlopen vóór carnavalsoptocht

Het miezerde vanochtend. Toch had ik sterk de behoefte om een rondje te lopen. De benen even losgooien na de erg lange duurloop van gisteren. Dit tijdstip (9.45 u) is ideaal voor deze zondagmorgen. Ruim op tijd zou ik terug zijn om de carnavalstocht te gaan bekijken die binnen zo'n 200 meter van mijn huis start. Mijn jaarlijkse bijdrage aan het carnaval wordt zo beperkt tot ca. drie kwartier. Zo liep ik met stramme ietwat pijnlijke benen, samen met de hond (Sam) richting Rozendaal. Best warm was het eigenlijk. Ik kwam enkele hardlopers tegen, verder niemand. Heerlijk zo overdag, hoef ik morgenavond niet te lopen. De maandagavond is voor mij het moeilijkst en verdomd, het regent dan altijd. Nee, dit bevalt beter. Op de Monnikensteeg stelde de eerste praalwagens zich op. Ik denk altijd even terug aan de tijd dat ik wel volop carnaval vierde. Was best leuk eigenlijk, maar ik zie het nu niet meer zitten en bekijk het (zoals veel Arnhemmers) kritsch vanaf de zijlijn. Binnen het uur, na een kleine 10 km was ik weer thuis en kon ik aan de koffie.

Geen opmerkingen: