zondag 1 februari 2009

Midwintermarathon (2)

Ik had er best zin in vanmorgen. Ondanks de kou, ik had me er op gekleed. Met muts en handschoenen was het best te doen. Ook een extra tight als onderbroek tot bijna op de knieën moest extra warmte brengen. bijna onherkenbaar stond ik aan de start. het doel was gemiddeld 12,5 p/u lopen. Het eerste gedeelte door het prachtige buitengebied van het deftige A'doorn ging als een trein. De wind vaak in de rug, het zonnetje scheen nog. Ciko lopers Hubert en Peter bleven in de buurt. Ik liep vrij makkelijk, 13 p/u gemiddeld. Had alleen veel last van de korte tight onder de lange Hij schuurde nogal langs een plek waar je dit liever niet hebt, maar kon het ff niet oplossen. Na 16 km werd het zwaar, de wind ging parten spelen. Ijskoud en hard blies hij mijn tempo flink terug. Ik probeerde aan te klampen bij een groepje, maar ben daar niet goed in. te vaak kwam ik alleen te zitten. De gel die ik innam viel ook al niet goed. Op ca. 20 km. ging het beter, meer beschut en dalend naar Apeldoorn kon ik het oude tempo weer oppakken. Eindelijk... de finish, ik klokte 2.08.19 (12,9 km/u, hartslag 153 bpm). In 2007 liep ik 2.14.14. Zeer tevreden nam ik de medaille in ontvangst. Ton had een ongelooflijke 1.55 gelopen. Onze gedachten gingen uit naar Edwin die de hele marathon liep. We gokten op een tijd tussen de 3.30 en 3.40. We hebben hem niet eens zien finishen na een formidabel PR van 3.22. Conclusie: een echte wintermarathon met geweldige ciko-prestaties!

1 opmerking:

Jan zei

He Wim,

prima prestatie!!
Heb je al eens vaseline geprobeerd op die plek waar je iets liever niet hebt??