zaterdag 28 februari 2009

Lente in de lucht

Via afstandmeten.nl had ik gisteravond een route bepaald voor de zaterdagmorgengroep van ca. 23 km. Na het printen besefte ik dat het een erg zwaar traject zou worden, te zwaar voor sommige lopers. Overigens wel erg mooi. Snel bedacht ik twee alternatieven die ik met pen globaal zichtbaar maakte. De groep koos inderdaad voor een lichter alternatief. Ik was er niet ongelukkig mee. Met ons vijfen (Saïd, Marlies, Jeanette, Ursula) op pad. Plots zagen we een hek bij kasteel Rosendael open staan, dat altijd dicht zit. We roken onze kans en namen de route via de beroemde bedriegertjes. Helaas voor ons, aan de andere kant geen hek open, dus maar weer terug naar het openstaande hek. Dat begon goed. Gelukkig was het geen voorbode voor meer pech. Met een gestaag gangetje van 10 tot 10,5 k/u liepen we naar Rheden. Saïd verliet ons voor een extra lus. Grappig dat drie van de vier overgebleven lopers in Rheden hebben gewoond. Langs de IJssel terug naar Velp bleven we mooi in cadans met een groot vrachtschip (ijsel-aak)?. Een ooievaar had het nest bij de boerderij aan de Lathumseveerweg al bezet. De lente dient zich aan, ook de eerste narcissen lieten zich zien. Het werd trouwens nu duidelijk dat deze route niet minder lang zou worden dan de uitgerekende route van 23 km. Het werd zwaarder, mijn zweet voelde anders dan in het begin. Voor mij een teken van vetverbranding. Uiteindelijk bereikten we ciko na 23,5 km. (cal. verbruik ca. 1900; hartslag: 140 gem.).

Geen opmerkingen: