dinsdag 3 maart 2009

Snelle groep erg snel

Het aantal groep5 lopers breidt zich nog steeds uit. Vandaag meldden zich 30 man en vrouw voor een intervaltraining. Te grote groep vond Gordon om gezamenlijk de beoogde ronden af te leggen. Hij heeft gelijk. Te grote groep betekent te veel niveauverschil en daardoor ontevreden gezichten. Voor de één gaat het te hard, voor de ander te langzaam. Ik mocht daarom de snelle groep aanvoeren. De ronde over 1,1 kilometer moest 8 x af worden gelegd, pauze: rdl van ca. 400 meter. De minder snelle groep (zoals dat netjes heet) mocht het 7 keer doen. Doel: gelijktijdig eindigen. Dat was nogal een opgave voor ons. Het parcours, een ronde bij jeugdherberg Stayokay, was uiteraard niet vlak. De snelle groep had er zin in. Ik moest er vaak op wijzen als groep bij elkaar te blijven en het tempo niet te verhogen. Dat laatste ook om mezelf in bescherming te nemen. Het tempo lag gemiddeld tussen 13 en 13,5 k/u. Vanaf ronde drie vroeg ik me af of ik het wel zou redden om steeds mee te gaan. Het lukte wel, maar ik eindigde met de tong op de schoenen. Terug bij ciko hadden we een slordige 17 km. afgelegd.

Geen opmerkingen: