woensdag 25 maart 2009

Lekker relaxed getraind

Na een week in de lappenmand te hebben gezeten, voelde het goed om weer met mijn ciko maten op pad te gaan. Het was zelfs zo dat ik de training gaf vandaag. Het kwam me daarbij goed uit dat er een rustige duurloop op het programma stond. Dit vooral om mensen die de Lenteloop hadden gedaan afgelopen weekend, hun herstel te gunnen. Ook de marathongangers Edwin, jan en Saïd waren gelukkig met het vooruitzicht op een rustige training. Zij spannen zich niet meer bovenmatig in vóór de grote dag 5 april. Gelijk hebben ze. Bij de loopschooloefeningen gooide ik er nog enkele nieuwe combinaties in die goed werden uitgevoerd. Toch is de overgang van kaatsen naar gestrekte benenloop niet eenvoudig. Compliment aan de groep. Relaxed draafden we een ronde via de Amsterdamseweg, Heemstralaan, Rijnstate en weer terug naar ciko. Totaal zo'n 11 km gelopen met enkele versnellingen op vrijwillige basis. Het ging me goed af, nu nog de spierpijn in mijn bovenbenen kwijtraken, zodat ik me weer volledig kan focussen op leuke wedstrijden.

Geen opmerkingen: