zaterdag 7 maart 2009

Streep door marathon

Ik ga definitief geen marathon lopen dit voorjaar. Mijn bovenbenen geven aan dit niet aan te kunnen, het wordt niet beter en niet slechter. De fysio moet er maar meer aan doen. Misschien moet ik meer rust nemen. In ieder geval zie ik het niet zitten om keihard door te trainen voor de marathon van Utrecht (13 april). Ik heb moeite met de motivatie nu ik weet dat ik mijn PR (3 uur 18 min) niet aan kan vallen. In één of andere aparte loop, bv de Jungfrau of een strandrace, weet je dat je die niet voor de tijd moet lopen. Een vlakke marathon is anders, daar heb ik de drang om altijd voor de beste tijd te gaan. Als ik eerlijk ben kost het me sowieso veel moeite om te trainen voor een marathon in het voorjaar. Vaak in het donker met K-weer op pad om de kilometers te maken. En dan nog maar afwachten of het op het 'moment supreme' niet te warm wordt. Nee, geef mij maar de lente en de zomer om te trainen. Al met al dus geen basis om op voort te borduren. Er komen nog veel andere leuke loopjes om aan mee te doen.

2 opmerkingen:

Jan zei

Geen marathon. Tja, misschien wel verstandig met je bovenbenen. Blijven lopen is belangrijker. En idd er komen nog veel leuke loopjes.
Als je je andere reden strak doorvoert - kan tijd niet aanvallen - houdt het wedstrijdlopen een keer op. Je wordt ouder, papa!! En op een gegeven moment ... nou vul zelf maar in. Je mag toch ook genieten van een parcours, entourage en de voorbereiding!

runningman zei

Jan,

Het houdt idd een keer op, maar nu nog niet. genieten is belangrijkst, maar gaat het beste als je fit bent.

Wim