zaterdag 28 maart 2009

Alleen met de regen

Kwam het door de regen? Niet alleen het slechte weer zorgde er voor dat ik vanmorgen alleen klaar stond voor de lange duurloop. De marathonlopers van Rotterdam moeten zichzelf in acht nemen en hadden een goede reden om over te slaan. Ook Rondje Nederland trekt de lopers weg. Het inlopen deed ik nog met drie dames van Joop zijn groepje, maar al snel volgde ik mijn eigen weg. Even een iets andere route, onbekende wegen opzoeken. Via Schaarsbergen, de Koningsweg richting Otterlo, linksom draaiend naar Mariëndaal en Warnsborn. Er voor zorgend op de verharde of bredere paden te blijven, want het regende maar door en de wegen stonden blank. Ik was vastberaden in ieder geval 20 kilometer te lopen. Even moest ik een sanitaire stop ondergaan. Gelukkig had ik 'materiaal' bij me. Ik had een lekker tempo te pakken, bijna altijd ruim boven de 11 k/u, zeker het laatste gedeelte. Dat had ook te maken met het verdrijven van de kou, ik was doorweekt. De garmin klokte een halve marathon. Ik kan met een tevreden gevoel vanmiddag een biertje pakken met mijn vrienden.

Geen opmerkingen: