maandag 30 maart 2009

Rondje Nederland: CIKO- organisatie verdient pluim

Een nieuwe verse ploeg organiseerde Rondje Nederland (Grace, Erik, Edwin, Gerrie, Margit en Johan). Een groep met frisse ideeën die veel voor elkaar heeft gekregen. Ik neem mijn hoed diep af voor deze ciko-mensen. De jaarlijkse loop in het Openluchtmuseum werd dankzij hen een groot succes. Een record aantal deelnemers en bovenal heel sfeervol. De sfeer werd gemaakt door een braziliaanse brassband, een dweilorkest, een paashaas, allerlei kinderspelen en ga zo maar door. De vele vrijwilligers van CIKO zorgden dat alles goed verliep. Mijn bijdrage bestond uit opbouwen (vanaf 8.30!, na een kortere nacht door de zomertijd en een zaterdag met veel bier) en weer afbouwen. Maar vooral ook de start en finish in goede banen leiden. Ik zal de jeugdlopen niet snel vergeten, wat een enthousiasme. Bijna niet in toom te houden. Een groep (ik denk marokkaanse) jongetjes stond drie kwartier voor aanvang van de loop in het startvak te duwen tegen het steeds opnieuw knappende rood-witte lint. Het goede weer maakte de dag compleet. Een klein smetje, de vijf kilometer lopers liepen niet de juiste route, nu was het zo'n 200 meter korter. De organiserende groep heeft Rondje Nederland en daarmee CIKO definitief op de kaart gezet!.

1 opmerking:

Moniek zei

Dank aan de organisatie, maar ook aan alle vrijwilligers, jij dus ook! Ik voelde me bijna schuldig dat ik 'gewoon meedeed' in plaats van aan het helpen was...
Alle aanmoedigingen van Ciko-ers waren ook erg leuk tijdens het lopen! En een erg leuk warm onthaal bij de finish!