dinsdag 24 februari 2009

Pyramideloop op andere manier

Vanavond had ik de eer om de groep te trainen. Een pyramideloop moest het worden: 2-4-6-8-6-4-2 min. met p=2'. Hoe zou ik het aanpakken? Deze vraag spookte al een aantal dagen door mijn hoofd. De vorige keer dat ik deze training gaf, enkele weken geleden, koos ik voor één ronde. Een parcours tussen Moscowa en de Schelmsebrug. Ik wilde dit niet nog een keer, vind het zelf te saai om langere tijd hetzelfde rondje te lopen op de weg. Gelukkig kan ik nu zelf beslissen, dat voordeel heb je als trainer. De keuze viel op een grote duurloopronde met het aantal series versnellingen ingebouwd. Steeds versnellen tot een vooraf door mij aangegeven bekend punt en dan weer terug (bv Brasserie De Boerderij, zie foto). Voor mij erg intensief om te leiden. Met name de veiligheid is steeds een issue om in de gaten te houden. De groep had pech dat de langste versnelling van 8 minuten nu juist de Heemstralaan omhoog moest worden gelopen. Niet verzuren zal dan ook niet in alle gevallen zijn gelukt. Al met al pakte de aanpak van de training goed uit. De lopers lieten weten het een erg leuke training te vinden. Dat geeft voldoening!

Geen opmerkingen: