vrijdag 27 februari 2009

Twijfels over marathon nemen toe

Tijdens de fartlek training sloeg de twijfel weer toe. Is het wel verstandig om dit voorjaar (Utrecht) een marathon te lopen? De pijn in mijn bovenbenen is duidelijk aanwezig. Ik ben nu een dag of tien na het bezoek aan de fysio niets vooruit gegaan. Op advies rek ik mijn benen als er even gelegenheid is (op de raarste plekken, liefst een beetje verborgen voor collega's). Het vele water komt me onderhand de neus uit en ik loop me een ongeluk naar de wc. Als het nou nog zou helpen? Misschien ben ik te ongeduldig. Feit is wel dat de marathondatum (Utrecht, 13 april) steeds dichterbij komt. Op deze manier durf ik de marathon niet aan, ben bang voor de schade die ik dan op ga lopen. Ik moet de tweede helft van dit jaar fit zijn om volop deel te kunnen nemen aan de opleiding looptrainer. Ook de Lidingoloppet (25 sept, 30 km) staat hoog op mijn verlanglijstje. Ik neem zo snel mogelijk de beslissing over deelname aan de marathon.

1 opmerking:

Jan zei

He Wim,
Vervelend! Blijven lopen is belangrijker dan die ene wedstrijd. Sterkte in de afweging. Er is trouwens ook nog een leuke marathon (eenmalig) op 14 juni in Amersfoort. Optie? Kun je in de zomervakantie uitrusten ....