zaterdag 31 januari 2009

Midwintermarathon (1)

Het wordt echt koud zondag tijdens de midwintermarathon. Maximale temparatuur rond het vriespunt, ijzige vrij harde oostenwind en misschien wat sneeuw. Ga er maar aan staan. Met name de wind heb ik het niet op, maar ik moet er geen obsessie van maken. Twee jaar geleden liep ik de Asselronde (27,6 km) in 2 uur 14 min. Nu schijnt het 27,5 km te zijn, is het parcours aangepast? De tijd van 2007 is ook de tijd die ik nu ongeveer wil lopen. Een tempo van 12,5 per uur moet ik redelijk makkelijk kunnen lopen, maar de afstand is indrukwekkend. Ik voel me in ieder geval goed, heb deze week lekker relaxt getraind. Jammer is dat er afvallers zijn. Jan heeft last van zijn kuiten en durft het niet aan. Sjaak twijfelt ook, voelt zich niet lekker. Wat gaat Edwin doen? Gaat hij inderdaad voor de hele marathon? Ik ben benieuwd, we zullen het zien morgen!

Geen opmerkingen: