dinsdag 6 januari 2009

Genieten in winterse omstandigheden

Zeldzame winterse omstandigheden. Aan het begin van de training vroor het 7 graden. Dit en vooral de gladde wegen door de sneeuw maken het onmogelijk om het trainingsprogramma (2 x 25 min. VDL) af te werken. Maarten koos voor een duurloop, zo'n beetje het enige wat je onder deze omstandigheden relatief veilig kan doen. De route was mooi, door het bos waar de Derdekerstdagloop ook begint, althans de halve marathon. Ik waande me op wintersport. De witte sneeuwpaden en de maan maakten alles goed zichtbaar. Op sommige plekken was het door de glinsterende vorst (glinsterende diamanten volgens Ton) sprookjesachtig mooi. Op zulke momenten is het gewoon genieten en komt de prestatie op de tweede plaats. Koud heb ik het niet gehad, begon zelfs te zweten na een versnelling. De benen bleven wel koud, ondanks mijn dubbele broek. En ook mijn vingers moest ik tot vuisten ballen in de handschoenen om ze enigzins warm te krijgen. Een paar ouderwetse wanten zouden uitkomst bieden. Na ruim 10 km. gedraafd te hebben stortten we ons op de champagne en krentenbrood, een ciko-traditie tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst. De voorzitter toonde verdergaande ambitie met het oprichten van een businessclub (niet dringen!) en wil hofleverancier worden van atleten voor de volgende olympische spelen. Ik twijfel aan het waarheidsgehalte van deze ambities, het zou toch niet humoristisch bedoeld zijn? in dat geval hebben we een uitstekende cabaretier in de gelederen. Ik geef hem het voordeel van de twijfel en wacht rustig af!

Geen opmerkingen: