zondag 11 januari 2009

Winderige editie Egmond

Ploeteren was het door het zand, van Egmond aan Zee naar Bakkum. Vooraf was ik meer bezig geweest met de kou en de aan te trekken kleding. Het was niet echt koud vandaag, iets boven het vriespunt. Voelde bijna aan als lente na de ijsdagen van de afgelopen weken. Maar nu de wind als voornaamste tegenstander, sowieso heb ik altijd moeite met wind. Het eerste gedeelte op het strand was ook nog eens behoorlijk omgeploegd. Mijn tempo zakte op sommige stukken van 13 naar 11 km per uur. Wat is eigenlijk de ideale lijn op het strand? Moest wel gas terug nemen om in het 2e gedeelte nog wat over te hebben. Waar zou Edwin lopen? Vast ver voor mij. Tot mijn verbazing zat Edwin bij de opgang naar de duinen ineens achter me. Samen liepen we vlot door de duinen, ging heerlijk nu met de wind in de rug. Op de laatste duinhelling moest ik Edwin laten gaan, hij was ontketend, liep steeds verder bij me weg. Ik kreeg het steeds moeilijker, werd nog even geïnspireerd door een mooie dame in korte broek met opvallend bruine benen. Mijn kuit speelde nog even op, ik stond stil om te rekken. Verder was ik bezig om in ieder geval binnen de 1.40 te eindigen, dat ben ik aan mijn stand verplicht. Het lukte, met de eindtijd van 1.38.01 ben ik onder deze omstandigheden tevreden (22 sec. langzamer dan in 2008). Edwin stond me op te wachten, hij was geéindigd in 1.35, een PR in Egmond, geweldig!
Later meer over Egmond

1 opmerking:

Anoniem zei

Hé Wim,

Goed gedaan zeg, echt super knap!
Zie je morgen.

Gr Wenny