woensdag 21 januari 2009

Interval op zwaar parcours

Hans neemt ons (groep 5) mee naar de wijk Craneveld. Het is hier flink heuvelachtig, maar geschikt voor de 4 * 1600 meter die vandaag (dinsdag) op het programma staat. Voor mijn gevoel is de voorbereiding voor de marathon deze week echt begonnen. Kan ik de extra trainingen en grote afstanden aan? Ik twijfel, heb de laatste tijd best last van pijntjes. Ik zou eigenlijk krachtraining moeten doen. Als ik Edwin zie lopen die over 10 dagen de midwintermarathon loopt, denk ik: 'Jesus, wat een kracht straalt hij uit' Gaat dat ook met mij gebeuren in de aanloop naar de 42,2 km? Deze intervaltraining verliep goed, ik liep in de subtop. Mijn hartslag zat in de rondes iets boven de 170 BPM. Tegen de verzuring aan, maar dat komt vooral door de te bedwingen heuvels. Mijn tijd per ronde steeds net onder de 7 minuten (bijna 14k/u). Ton was een klasse apart, vormde in de laatste ronde in zijn eentje de top. hij wordt steeds sterker en onstijgt het niveau van groep 5. Ik ben erg benieuwd naar zijn (eerste) marathon.

Geen opmerkingen: