dinsdag 27 januari 2009

Nieuwe schoenen in gebruik

Dit merk heb ik nog nooit gehad, hoewel ik een merk-hopper ben. Saucony was in mijn ogen altijd bestemd voor zwaardere lopers met brede voeten. In die categorie zit ik niet. Totdat ik sinds zeker 12 jaar mijn schoenen weer eens kocht bij Run@Day. Uit de videobeelden en de analyse blijken deze schoenen voor mij geknipt te zijn. Zoals altijd een fors correctieblok er in tegen overpronatie. En ook een maatje groter dan de vorige. De EU maat is 46, mijn normale schoenmaat is 43. Ik snap nooit waarom er zo'n groot verschil in zit. Maandagavond hebben ze de vuurdoop gehad, een RDL met Jan van zo'n 10 km. FF wennen, de pasvorm is anders dan mijn oude Mizuno's. De nog niet gesleten demping is heerlijk. Ben benieuwd hoe ze op langere termijn bevallen?

Geen opmerkingen: