zaterdag 10 januari 2009

Schaatsen als voorbereiding Egmond

Het zal wel niet slim zijn, maar ik heb genoten van het schaatsen. Samen met Ruben zocht ik de hollandse folklore op het ijs. En..gevonden, in Oenen (waar??) reden we een toertochtje mee, georganiseerd door de plaatslelijke voetbalclub. De VV Oenen spekt de verenigingskas. Koek en Zopie alom verkrijgbaar. Het plan was om 10 km te schaatsen. Het ging makkelijker dan gedacht en kwamen op 25 km. uit. Zeker voor Ruben een mooie prestatie. Met trotse gezichten namen we een vette medaille in ontvangst. Mijn benen voelen toch wat vermoeid, maar niet meer dan na een duurloop van pakweg 15 km. Mijn voeten zijn wat pijnlijk door de niet al te soepele schaatsen. Morgen wacht een nieuwe uitdaging. In de twee vorige edities van de Egmond halve marathon die ik mee heb gedaan was het zacht weer. Nu wordt het anders, temperatuur rond het vriespunt en een pittige zuidenwind. Voordeel is dat we redelijk voorin kunnen starten, Frans heeft businesskaarten over. Vorig jaar liep ik 1.37.39 (13 k/u), toen bijna een PR. Later in het najaar verpletterde ik mijn PR met bijna 5 minuten tot 1.32.52 (13,7 k/u), maar dat was een vlak parcours. Ik ben niet van plan om tot het gaatje te gaan, wil proberen onstpannen en lekker te lopen. Een tijd onder de 1.40 is wel een must, ik ben tenslotte niet geblesseerd.

Geen opmerkingen: